خريد اينترنتي سه تار

فروشگاه ساز موسيقي شهرساز،خريد اينترنتي لوازم موسيقي

خريد اينترنتي سه تار

۱۸ بازديد

ساز سه تار 

ساز سه‌تار از سازهاي زهي و مضرابي موسيقي ايراني است كه با ناخن انگشت اشاره دست راست نواخته مي‌شود، سه‌تار پيشتر هم‌خانواده با سازهايي چون دوتار و تنبور بوده‌است و امروزه به تار بسيار نزديك‌تر است. در موسيقي دستگاهي ايران استفاده از سه‌تار بسيار رواج دارد؛ گرچه بيشتر براي تك‌نوازي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين ساز براي هر دستگاه كوك ويژه‌اي دارد ولي فاصلهٔ چهارم يا پنجم پايين رونده معمولاً بين سيم‌هاي اول و دوم ثابت است.

لينك مزتبط: بهترين سنتور

ساز سه تار ، موسيقي ايراني مملو از اشعار عميق و تأمل‌برانگيز است كه گوش دادن به آن‌ها بسيار گوش‌نواز و روح‌نواز است. سازهاي اصيل ايراني از تنوع بسيار زيادي برخوردار و در چندين مدل مختلف زهي، كوبه‌اي و … هستند. سه تار يكي از معروف‌ترين سازهاي ايراني است كه در ميان كوچك و بزرگ پرطرفدار است. اين ساز جزو سازهاي زهي و مضرابي موسيقي ايراني است كه به‌وسيله‌ي انگشتان دست نواخته مي‌شود.

خريد اينترنتي سه تار

اجزاي ساز سه تار

ساز سه تار داراي چهار سيم از جنس فولاد يا برنز است كه از سر ساز تا انتهاي آن كشيده شده‌اند. نواختن موسيقي به كمك ناخن‌هاي دست و اين سيم‌ها صورت مي‌گيرد. نواختن سه تار نيازمند سال‌ها تجربه و تمرين است. براي اين كار به دو چيز اساسي نياز است، يكي استاد و آموزش صحيح و ديگري يك ساز باكيفيت.
سازهاي اصيل ايراني را استادان و موسيقيدانان مي‌سازند از اين رو ارزش مادي و معنوي بسياري دارند. سه تار از يك ظرافت خاصي برخوردار است و نواختن آن بسيار آرامش‌بخش است از اين رو به افرادي كه به نواختن موسيقي كلاسيك ايراني علاقه دارند پيشنهاد مي‌شوند.

لينك مزتبط: قيمت سه تار ارزان

براي نواختن سه تار بايد روي صندلي يا زمين نشست و ساز را روي پاي خود قرار داد. ساز بايد با زاويه‌ي چهل و پنج درجه قرار بگيرد تا نوازنده به‌صورت كامل بر روي ساز تسلط داشته باشد. در انتهاي ساز يك قسمت حجيمي به نام كاسه وجود دارد كه از چوب توت تهيه مي‌شود. جنس دسته‌ و قسمت‌هاي ديگر ساز هم از بهترين چوب‌ها مانند گردو و افرا هست و جنس پرده‌ي آن هم از روده‌ي حيوانات است.

صداي ساز سه‌تار

سه تار داراي صدايي مخملي و ظريف بوده از آنجايي كه كه با كنار ناخن انگشت سبابه دست راست نواخته مي‌شود، صداي ساز ارتباط مستقيمي با اعصاب و روان نوازنده پيدا مي‌كند و از اين رو سه تار را اغلب همدم اوقات تنهايي خوانده‌اند، اغلب شنوندگان، ساز سه تار را داراي لحن و نواي غمگيني احساس مي‌كنند، اما نوازندگان معاصر موسيقي ايراني در تلاش براي توسعه موسيقي مدرن و نوي ايران، آثاري آفريده‌اند كه با حال و هوايي كه تا دو دهه پيش از اين ساز تصور مي‌شد كاملاً متفاوت است.

فروشگاه لوازم موسيقي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.